Wednesday, May 20, 2009

Day 3: Journey to The East

Hallo...

Hari Ahad 18 Mei 2009, hari terakhir aku di Bumi Kenyalang. Pada hari ini kami bersedia untuk check-out dari hotel. Kira-kira pukul 12.30pm, kami menyerahkan kunci pintu beserta bayaran kepada cashier.

Perjalanan kami bermula dengan menuju ke Kg. Gersik dimana terletaknya Kedai Kek Lapis Dayang. ia mengambil masa lebih kurang 30 minit (tambah 10 minit sesat). Setelah sampai di hadapan kedai, aku terserempak dengan Abang Amin & Abang Azhar dari Ibu Pejabat Persatuan Cekak Pusaka Hanafi Malaysia. Aku difahamkan mereka juga datang ke Sarawak atas urusan untuk menghadiri majlis perkahwinan. Setelah berbual dengan mereka, aku kembali dengan tujuan asal aku untuk MEMBORONG kek lapis. Harganya pun ok... sekitar RM 10 - RM 30. Pilih punya pilih, aku telah membeli 10 biji kek lapis, maka dapatla aku sebiji kek percuma.

Kedai Kek Lapis Dayang Salhah

Yatie menunjukkan kek yang dibeli.

Harry pun tidak ketinggalan memborong kek.

Kak Zai turut serta dalam acara Borong Kek Lapis

Kek Lapis Pilihan Saya!!

Aksi tawar menawar diteruskan... Walaupun harga fix...

Kek yang siap dibungkus rapi

Selepas memborong kek, kami ke Satok kembali untuk menjamu selera. Menu yang menjadi idaman adalah Mi Kolok. En. Jo telah menunjukkan kedai yang paling terkenal di sana. tapi apakan daya, sesudah sampai di sana, Mi Kolok pula sudah kehabisan stok akibat mendapat sambutan ramai di hari minggu. Kami seterusnya mencari restoran di sekitar waterfront. Aku sempat membeli sourvenir untuk kenang-kenangan. Selepas itu kami ke James Brook's Bistro. May be sanak saudara James Brook ader memiliki kepentingan terhadap Bitro ni. Aku memesan Malaysian Style Fried Rioe (Nasi Goreng Biasa jer).

Perbincangan bagi menentukan lokasi untuk lunch

Sempat jugak bergambar di Satok

James Brook Bitro & Cafe menjadi pilihan

En. Jo dan hidangan yang sedia untuk dibaham

Laksa Sarawak

Harry posing depan Bangunan DUN Sarawak

Setelah makan, kami merewang-rewang di sekitar bandar Kuching bagi menghabiskan minyak kereta. Jam menunjukkan pukul 5.00 pm. Kami bergegas ke airport untuk menghantar kereta sewa. Sewaktu perjalanan ke airport, kami mencuba jalan-jalan baru dengan niat untuk berhenti minum petang. Kak Zai pulak ajak minum ABC.

Sungguh khusyuk makan.....

Nasi putih & Ayam sweet sour

Ice Cream Soda Ribena

Happy tak sabar ank balik KL

Control jer....

Dia sejuuuuukkk...

Menanti waktu berlepas....

Jam 6.30 pm, kami tiba di airport, susah membuat pembayaran di kaunter, kami menyerahkan kunci kereta Proton Wira QKU 8960 kepada pemiliknya. Penerbangan kami ke LCCT pa jam 9.50 pm. Kami mempunyai banyak masa untuk berehat di airport. Aktiviti seterusnya ialah makan & minum petang. Aku memesan Nasi putih & Ayam Sweet Sour. Memang sepanjang aku di Kuching, makan adalah aktiviti utama. Selepas makan, kami berlegar-legar di sekitar airport. Masing-masing mahu membeli cenderahati terakhir. Setelah melalui pemeriksaan keselamatan, aku ke pintu pelepasan dan membuat pemeriksaan Imigresen. Semuanya lulus.....

Pukul 9.30 pm, aku telah duduk didepan pintu 6 bagi menunggu pesawat Ak 5219. Setelah panggilan terakhir, aku mula beratur. Kelihatan petugas dari Kesihatan sedang sibuk memeriksa penumpang yang baru tiba dari LCCT. Tepat jam 10.15 pm aku berlepas pulang ke Kuala Lumpur.

Kira-kira 11.30pm, pesawat mendarat di LCCT. Setelah mengambil bagasi, kami pulang dengan menaiki teksi ke Putrajaya......

---The End----

1. bro! kasi santai sikit lah blog ni... jgn lah formal sangat... takut nak baca..

-harry-

ps.. susah ke nak buat bayaran kreta? hehehe

2. Baik lah,. Blog Buletin Koi akan menggunakan ayat-ayat yang lebih santai.

Yang memerintah,
    MRR

3. Hmmm....=)

-HAYATI-

4. menanti waktu berlepas ke menanti waktu melepas...